Οι πηγές πρωτεΐνης που δε γνωρίζετε!

proteines
Τι κοινό έχουν τα αποξηραμένα βερίκοκα, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το αβοκάντο;
Παραδόξως, είναι εξαιρετικές πηγές ενός απαραίτητου θρεπτικού συστατικού, των πρωτεϊνών.
Οι πιο γνωστές πηγές πρωτεΐνης είναι τα αυγά, το κρέας, τα γαλακτοκομικά, το ψάρι, τα δημητριακά, τα φασόλια, οι ξηροί καρποί και οι φακές.

Ωστόσο, πολλές άλλες φυτικές τροφές περιέχουν μεγάλες ποσότητες πρωτεΐνης, όπως το παντζάρι, το σπανάκι, η λαχανίδα και η φρέσκια σόγια.

Οι ανάγκες του οργανισμού σε πρωτεΐνη εξαρτώνται από την ηλικία, τη δομή του σώματος, το ύψος και την κατανάλωση ενέργειας.

Δεν έχουν βέβαια όλες οι πρωτεΐνες την ίδια διατροφική αξία. Μια πρωτεΐνη αποτελείται από επιμέρους τμήματα που ονομάζονται αμινοξέα. Η ποιότητα και η ποικιλία αυτών των αμινοξέων καθορίζουν τις ευεργετικές ιδιότητες της πρωτεΐνης.

Υπάρχουν δύο τύποι αμινοξέων: αυτά που παράγονται από το σώμα (προαιρετικά αμινοξέα) και αυτά που λαμβάνουμε από τις τροφές (απαραίτητα αμινοξέα).

Για παράδειγμα, η κινόα (ένα ψευδοδημητριακό που οι σπόροι του τρώγονται) περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα που ζητά ο οργανισμός κι έτσι είναι μια ολοκληρωμένη πηγή πρωτεΐνης. Το ίδιο ισχύει και για τα ρεβίθια, το βασικό συστατικό του χούμους.

loading...
Share on Google plus

Σχετικά με Unknown

Παρακαλούμε γράψτε το σχόλιο σας σχετικά με το 'αρθρο με ευγενικό τρόπο. Η άποψή σας ειναι πολύ πολύτιμη.Σας ευχαριστούμε.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχολια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε κάντε το σχόλιο σας,η άποψή σας ειναι πολύ πολύτιμη γιά εμάς για να συνεχίσουμε.Σας ευχαριστούμε.